بررسی ساعت کار مترو، کمد دیواری و عایق کف کولر
نوشته شده توسط : الهام چرخنده

ساعت کار مترو

مترو تهران داری 7 خط و 3 انشعاب است که رفت و آمد در شمال، جنوب، شرق و غرب شهر را میسر ساخته است.  استفاده از متر بهترین روش برای فرار از ترافیک است و به کاهش آلودگی ناشی از استفاده از وسایل نقلیه کمک می‌کند. 7 خط مختلف با ایستگاه‌های متعدد باعث شده که دسترسی به بسیاری از نقاط شهر به وسیله مترو میسر باشد.

ساعت کار مترو تهران به طور عادی از 5:30 صبح تا 22:30 شب می‌باشد.  البته این ساعات از تاریخ 16 خرداد 1402 تغییر پیدا کرد و تا 15 شهریور ساعت کار مترو از شنبه تا چهارشنبه صبح‌ها از ساعت 4:30 تا شب‌ها ساعت 22 خواهد بود. در این بازه زمانی، مترو روزهای پنج شنبه از ساعت 5:30 صح و جمعه‌ها هم از ساعت 6 صبح شروع به فعالیت خواهد کرد.

خط 1 مترو تهران از تجریش تا کهریزک، خط 2 از صادقیه تا فرهنگ‌سرا، خط 3 از قائم تا آزادگان، خط 4 از شهید کلاهدوز تا ارم سبز، خط 5 از گلشهر تا صادقیه، نیمه شرقی خط 6 از دولت آباد تا امام حسین و تیمه غربی این خط از شهید ستاری تا دانشگاه تربیت مدرس و خط 7 هم از بسیج تا میدان صنعت می‌باشد.

 

کمد دیواری

کمد دیواری‌ها جزو موارد ضروری در هر خانه هستند. استفاده از کمد دیواری باعث سر و سامان دادن به فضا می‌شود و بر زیبایی هم تاثیر می‌گذارد. کمد دیواری ها را بر اساس نوع درب آن‌ها و متریال مورد استفاده برای ساخت، می‌توان به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. انواع کمد دیواری بر اساس نوع درب عبارتند از: کمد دیواری ریلی، لولایی، ترکیبی ریلی-لولایی و بدون درب.

کمد دیواری با درب ریلی مناسب فضاهایی است که جای کافی برای باز شدن درب رو به بیرون وجود ندارد. این نوع درب‌ها بر روی یک ریل به صورت کشویی باز می‌شوند. درب لولایی شناخته شده‌ترین نوع درب است که به روی لولا باز می‌شوند و برای کمد دیواری اتاق خواب معمولا از این نوع درب استفاده می‌شود. درب‌های آکاردئونی یا ترکیبی ریلی و لولایی نیز برای کمد دیواری‌هایی مناسب هستند که عرض آن‌ها زیاد است، اما در دیوار فضای کافی برای باز شدن کشویی درب وجود ندارد.

در مورد متریال مورد استفاده برای ساخت کمد دیواری هم می‌توان از ام دی اف، هایگلاس، ممبران، ملامینه، چوب، پلی اورتان، انزو پی وی سی استفاده کرد. در این میان چوب طبیعی، پلی اورتان و انزو جزو متریال‌های گران قیمت برای ساخت کمد دیواری به شمار می‌روند. از همین رو متداول‌ترین متریال ام دی اف است که هم قیمت مناسب‌تری دارد و هم مقاومت آن به نسبت قیمتش خوب است.

 

عایق کف کولر

عایق کف کولر در فصل تابستان اهمیت زیادی دارد و از سوراخ شدن کف کولر در اثر رسوب و خوردگی جلوگیری می‌کند. عایق کف کولر از نفوذ نم و رطوبت به لایه‌های زیرین کف کولر جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که آب کولر از زیر آن چکه نکند. در نتیجه عایق کردن کف کولر نه تنها از خراب شدن کف کولر جلوگیری می‌کند، بلکه اگر کولر روی پشت بام قرار دارد، از چکه کردن آب کولر روی ایزوگام کف پشت بام و خراب شدن آن هم جلوگیری می‌کند.

برای عایق کردن کف کولر می‌توان از مواد و روش‌های گوناگونی استفاده کرد. از جمله: عایق نانو الاستیک، عایق اسپری قیر، عایق کوپلیمری، قیر سرد و چسب آکواریوم. استفاده از هرکدام از این مواد روش خاص خود را دارد و در صورت تمایل برای استفاده از آن‌ها بهتر است ابتدا آموزش نحوه استفاده از آن را بدانید. البته کار عایق کف کولر خود را می‌توانید به افراد متخصص در این زمینه هم بسپارید.

 





:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: